vrijdag 18 november 2022

Dood en geboorte…; Hij heeft zijn woord gehouden. Ik herinner mij dat ik nog zei "als jij aan de andere kant bent popel je om je werk verder te zetten. " Hij was veel te nieuwsgierig, hij wilde de nieuwe wereld meemaken. Dat was ook het eerste wat hij tegen mij zei. Ieder mens weet bewust of onbewust dat hij gaat sterven. Het proces van afscheid nemen gebeurd in fases. Alsof men door een lange gang loopt en het leven met al zijn zogenaamde fouten hij nog eens moet door staan om te transformeren. Maar voelen, zich bewust worden is een must. Natuurlijk zijn er ook die vasthouden en het zichzelf en anderen lastig maken. Maar iedereen maakt een keuze, en dat wordt nu zichtbaarder in de wereld. Hij en ik gingen als een eenheid door de laatste fase van zijn leven hier op aarde. De energie van dit jaar was ook het afsterven van de oude mens, depressie, angsten, ziekte, vasthouden aan de materie en nu we het einde naderen, meer licht, meer ruimte, een hele zware ballast losgelaten. Stilte, zijn is belangrijk en oude wetenschappen, boeken, pffff… hebben geen waarde meer. Ons eigen licht moeten we zelf ontsteken, zelf de verantwoordelijkheid voor dragen. Niemand anders kan dat doen voor jou!