vrijdag 24 juni 2022

Door alle frequenties, indrukken ben ik even gevloerd. Ik zag het landschap waar ik als kind dagelijks langsreed met mijn vader zo sterk veranderd. Droogte, veel bomen gekapt en een fletse natuur. Ik zag enorm grote zonnepaneelparken aangelegd op boerenakkers. Ik hoorde mensen die ontwaken, gevoel van meer verbondenheid met zichzelf met anderen. Wat ik voorbij zie komen aan opruiing op de media heb ik niet gezien, niet gevoeld op een paar kleine incidentjes na. De lucht is verschrikkelijk de laatste dagen en niet alleen door de extreme warmte. Bij onze tripjes konden we ervaren dat het niet overal meer leuk is om te ontspannen, het is overal vrij rustig en de horeca jaagd ook mensen weg met torenhoge prijzen. Wat mij ontspant is op mijn stoeltje onder een boom te zitten, weg van alles en de koelte van de boom te voelen. Als mens gaan we een laag dieper en dat voelt misschien niet even prettig, maar ons bewustzijn opent zich!