dinsdag 16 augustus 2022

Liefde…; Vandaag pijn, de bekende pijn, het lukt me om rustig te blijven en ineens zag ik haarscherp de spiegel. Wij zijn niet onze moeder, we zijn niet onze vader, we zijn licht van binnen, we zijn uniek. Een oud familie stuk werd mij getoond, overgedragen op de volgende generatie en ik was degene die manipulatie, boosheid en liefdeloosheid mocht ontvangen. Het werkt niet als je ertegen verzet, tegen vecht. Wat wel werkt is om is om de rust in jezelf te vinden, weg uit de emotie, weg uit de verhalen. Het moment dat ik het zag, stroomde mijn verdriet. Liefde is wat heelt, hoeveel pijn we ook in ons meedragen van generatie op generatie overgedragen. Je doet wat de ander je verteld, al manipuleerde men jou, schreeuwt, dreigt, dat je murm bent van zoveel hardheid. Mensen zijn hard, mensen doen elkaar pijn en er zijn zelfs mensen die op hun sterfbed de ander nog misbruiken om hun eigen pijn te voeden, zoals binnen mijn gezin is gebeurd. Ik keek niet met boosheid maar met intens verdriet en pijn. Aan allen, laat liefde aanwezig zijn, de zachtheid voor jezelf, voor je kinderen. Kinderen zijn enorme leermeesters en de wonden van generaties zitten diep bij ons mensen dat we onbewust onze kinderen opzadelen met oude stukken van hardheid, manipulatie, dreigementen, eenzaamheid. Laat de liefde vrij stromen… ik zeg weleens dat ik niet lang meer heb op deze Aarde, maar mijn doel zal zijn dat alle kinderen en ook volwassenen dragen het kind in zich mee zullen stralen, de pijn van het verleden niet meedragen.
Het proces waar ik in zit is heftig, een diepere herhaling van situaties. Alsof de beerput is losgetrokken en mezelf heb toegestaan om op een dag te stralen, vrij te zijn van de ballast. Liefde is wat ons allemaal heelt, liefde is wat de aarde heelt en liefde is licht, stralen… zoals we ooit hebben gestraald uit respect voor onze kinderen, respect voor de aarde die ons in alles voorziet, maar die wij hebben uitgebuit. Ik ben geen goeroe, ik ben een gewoon mens wie mij kent en ik voel dat de bodem bijna is bereikt!

Geen weekendje straks weg, maar mijn huisje aanpakken met alles wat niet klopt, het weer werkt en de energie weer zal stromen. Ook mijn huis voelde aan als dode stilstaande energie! Mijn energie is nog zwak, kijk ik geniet van mijn voedsel, ik geniet van mijn kopje koffie, ik geniet van de kaarsjes die branden s'avonds met uitzicht op de tuin.

Liefde heelt, liefde geeft verbonden_zijn en liefde zal stralen om het lage weg te branden, voorgoed!

Verstuurd vanaf mijn iPhone