woensdag 8 juni 2022

Kern…:

Dat er iets goed mis in het systeem van velen, dat weet ik ook wel. Ik schrijf puur uit mijn eigen ervaringen, mijn groei en ik heb zeker ook tijden dat ik er goed doorheen zit. Maar altijd is er iets dat mij weer een bevestiging geeft op mijn eigen groei en daarmee vallen de stukjes razendsnel op hun plek. Bedenk wel dat bevestiging altijd achteraf komt en niet zoals veel wijsneuzen niet eerst alles raadplegen, kennis opzoeken, dat is het ego. Het willen bewijzen, een bepaalde macht blijven uitoefenen en van inkomsten voorzien blijven. In mijn ogen heeft dat niets met helpen, groei of een aandeel leveren aan het grotere geheel, te maken. Ik mis de wortel aanpakken, de kern blootleggen en die zit in onszelf. Dan blijf ik maar een eenling, een vreemde of iemand die een ander raakt. Het is niets meer dan een herkenning alleen bij velen ontbreekt de moed, men blijft het zoeken in het bekende, men blijft het systeem buiten zich voeden en dan denk ik oprecht ' wauwel dan niet over armoede, laat de innerlijke bom maar ontploffen'. Het is genoeg geweest. Men is aangeleerd armoede te denken en armoede te rekenen. Men rekent zichzelf rijk maar dat is niet meer dan een illusie, een ander verrijkt zich aan jou en men noemt dat liefde!!!!