woensdag 13 juli 2022

Brandhaarden…;

De hitte sloeg naar binnen, de buitenlucht amper te verdragen. Kan ook niet anders, zoveel brandhaarden over de wereld, vulkaanuitbarstingen en in eigen land het omploegen van land voor nieuwbouw. Grond waaronder vergiftigd vuil is gestort. Ons land ligt vol met vervuilingen en op veel plekken zijn later woonwijken gebouwd. Vervuilingen die loskomen, opstijgen, door de wind meegenomen worden en weer neervallen en de lucht is potdicht, alsof een koepel valt hij om ons heen. De hitte sloeg naar binnen en met de hitte brak het vuur los, emoties, herinneringen en veel pijn. Ik heb baggerdepot diep in mij weggestopt, net als het voormalige baggerdepot nu onder is gestopt, het is nooit verwijderd. Een rotonde is om wazige reden verlegd richting of boven het depot. De bagger die mensen mij aandeden, alles om hun eigen straatje niet te vervuilen. Hoe ze mij behandelde, kritiek gaven, er waren er die tegen mij het uitschreeuwden. Ik heb kruipend de woning verlaten, het was een nachtmerrie.. Later in de raadzaal, bij een inspreken, werd het onderwerp 'depot' onderbroken. Het mocht niet, het had niets te doen met het onderwerp. Al die mensen die op de hoogte waren, mensen die na mij zelf de dupe werden maar zich veilig voelde dat de wet hun wel zal helpen. Mensen zwijgen, mensen keken de andere kant op, mensen beseffen helemaal niet wat ze anderen aandoen. Ze willen niet luisteren, ze willen geen gezondere, liefdevolle wereld. De bagger komt in beweging, en dat met deze volle maan, ik had het zelf niet verwerkt, kon ook niet, de rollercoast ging door. Het vertrouwen IN de mens heb ik niet verloren, in de mens zit iets unieks maar de buitenkant, de schijn ophouden, het lijden dat ze anderen aandoen omdat ze zelf lijden, dat raakt me niet meer. Wees kwetsbaar, wees eerlijk in je gevoel, houdt niet vast aan dat iets of iemand je zal helpen, je hand zal vasthouden of je genezen. Dat is een vorm van liefde, van moed en kracht ontwikkelen. Het vuur wakkert aan… brandhaarden overal ter wereld; het innerlijke vuur begint op te laaien!!!